Himlen är blå och linan likaså.
Kicklinan har varit tråkig något år. Har stört mig så där lagom på det. Men inte mer än att det fått vänta. På Hjertmans säljer de en lina som jag gillar, använder den till lite av varje på båten i trimväg: Sirius Grip. Sirius Grip är matt i ytan och skön för händerna och med bra grepp.
Tidigare hade vi en 10mm lina till kicktrimmet, nu är den 8mm och som sagt av märket Sirius Grip. Jag tycker 8mm duger gott. 10mm har vi till stortskotet och akterstaget.
Det är nått gött med att dra en ny lina! Och vilken dag, vilket väder!





Lämna ett svar