Sjösättningsklar

Kommande fredag är det planerat för sjösättning i hamnen.

De sista två dagarna har jag ägnat åt att runda av vårfixet med båten. Blandade småjobb har blivit gjorda:

  • Kontrollerat olje- och glykolnivån i motorn.
  • Kört ur glykolen ur sjövattensystemet.
  • Bytt impeller.
  • Gett lanternafästet i masttoppen lite kärlek efter en törn i samband med avmastningen i höstas.
  • Städat ur verktyg och annat från vårfixet ur båten.
  • Satt upp hästskobojen på akterpulpit.
  • Satt upp ankarolinan på alterpulpit.
  • Hjälpt till med att sjösätta en Omega 28 med hamnens lilla fasta pelarkran.