Kommande fredag är det planerat för sjösättning i hamnen.
De sista två dagarna har jag ägnat åt att runda av vårfixet med båten. Blandade småjobb har blivit gjorda:
- Kontrollerat olje- och glykolnivån i motorn.
- Kört ur glykolen ur sjövattensystemet.
- Bytt impeller.
- Gett lanternafästet i masttoppen lite kärlek efter en törn i samband med avmastningen i höstas.
- Städat ur verktyg och annat från vårfixet ur båten.
- Satt upp hästskobojen på akterpulpit.
- Satt upp ankarolinan på alterpulpit.
- Hjälpt till med att sjösätta en Omega 28 med hamnens lilla fasta pelarkran.
